torsdag 29 juli 2010

Full rulle!

Jag har haft så himla mycket att göra den senaste veckan så jag ber om ursäkt för att jag inte svarat så bra på kommentarer, men jag läser de och uppskattar de väldigt mycket ska ni veta! Ville bara få det sagt så att ni förstår! :)

Igår så sprang jag långpass, 21 km.
Igår så var det en sådan där dag då löpningen var tung, extra tung, redan vid steg ett!
Samma sak var det för min löparvän Michel. Vissa dagar så är det bara så. De dagarna hör till och det är de dagarna som psyket får jobba lite extra! Jag tror att det kan bero på att långpass efter jobbet är lite tuffare än på helgerna när man är ledig.

Den sista biten så sa jag till Michel att prova att räkna tyst till 100 som jag själv också gjorde. Jag brukar göra så ibland när löpningen känns tung. Jag tycker att det distraherar mig på ett bra sätt när det känns tungt. Michel tyckte inte alls det hjälpte för honom dock. Sånt där är så individuellt, har ni några bra knep som ni tar till?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Springer jag tillsammans med någon så brukar jag försöka att vi pratar om något intressant för att slippa fokus på själva löpningen. Annars räkna lykstolpar, sjunga med i låtarna man lyssnar på eller räkna som du gör. Eller planera framtiden. Nu ska jag ut på en långresa i höst och då brukar jag planera och fundera kring den. Vad som helst som gör att man inte tänker på hur tungt det är!

Ousa sa...

Har jag inte sällskap brukar jag ha nåt udda dokumäntärt att lyssna på...sånt som får en att glömma tid och rum. Fast då ska man givetvis inte glömma bort trafiken, vilket har hänt mig...*host*