onsdag 14 juli 2010

Min yoghurt!



Ibland så äter jag den grekiska eller turkiska yogurten tillsammans med banan, björnbär, gojibär och valnötter, det är verkligen vansinnigt gott!
Jag läste nyss att gubben som pryder den turkiska yogurtens förpackning är grek och inte turk. Det mest otroliga av allt är dock att han inte visste att hans ansikte finns på en svensk yoghurtförpackning! Det var en vän till honom, bosatt i Sverige, som upptäckte honom på förpackningen! Han ska nu få mellan 1,5 och 2 miljoner i skadestånd. Inte illa, tänk om man själv skulle "råka" hamna på reklam och bli miljonär på kuppen, inte helt fel. Fast det beror förstås på vad man i såfall gör reklam för, en god yogurt? inte mig emot!;) Kanske läge att ta posebilder på frukosten ;) ;) ;)

2 kommentarer:

Thomas sa...

En helt osannolik historia, jag skulle lätt kunna "ta på mig" att bli kallad norrman eller finne för dessa pengar. Förövrigt äter jag också gärna den turkiska varianten till frukt, bär och nötter.

Ses på lördag!

Kalle sa...

Du kanske kan casha in pengar på på bilden längst upp (headern)!
Den har ju användst i andra sammanhang:-)