torsdag 15 juli 2010

Lugnt tempo på hemmafronten!

...och då menar jag inte löptempo. Utan jag fixar och donar och har en rätt skön eftermiddag i min lilla lya. Tvättar lite, städar lite men sist men inte minst förbereder mig inför löparhelgen på Visingsö som innebär Ultra, Ultra, Ultra!
Jag ska precis sätta mig och skriva en att-göra-lista! Som jag alltid gör när jag ska iväg någonstans. Jag vill ha det mesta packat redan idag, så att jag kan fokusera på uppladdningen i morgon. Med uppladdning så menas att jag har rätt "matsäck" och dryck inhandlat och klart. Samt ingen stress i kroppen för övrigt. Jag ska gå ut och käka middag i morgonkväll, så då vill jag kunna ha en lugn och mysig fredag utan en massa "måsten" som flyger runt i huvudet.


Förra veckan på Ursvik all-in så hade jag planerat rätt dåligt och det var vissa viktiga detaljer som jag saknade. Planering är A och O. Framförallt mentalt. Både när det gäller träning och tävling. Att kunna gå in med känslan att "Jag har detta under kontroll" gör att man skapar tilltro till sig själv och sin egna förmåga. Så lite planerande idag, imorrn jobb och sen 100 % chill på kvällen och jag är redo, redo att ta en ultra-distans! :)

1 kommentar:

fitnesscoachen sa...

Åh, du ska också med på det passet! Hoppas ni får det skönt, vi ska springa långpass i Umeå i helgen (jag är på besök här), men inte ultralångt tror jag. Vi får tänka på varandra. :)