tisdag 14 juni 2011

Ute på äventyr med Minnis

Wooohoo, sprungit första långpasset efter Maran!!:)





Jag och Minna sprang 19 km i kväll. Löppasset började med spöregn men vi sprang på och passade samtidigt på att uppdatera varandra om det senaste. Vi sprang bort mot akalla by där mina barndomsminnen alltid gör sig påminda. Jag växte i stort sett upp på 4h-gården där tillsammans med djuren, har ju alltid älskat djur:) när vi sprungit förbi kista och skulle under tunneln till Ursvik så höll de såklart på o bygga om och vägen var avspärrad. Sånna här incidenter händer ofta när just jag och Minna är ute och springer. Vi har blivit ivägviftade ett antal gånger tidigare och i vintras sprang vi, under en runda, ofrivilligt i djup sumpmark. Vi var helt stelfrusna när vi väl kom hem, så detta var ju en baggis tänkte vi och klättrade över avspärrningarna. Lätt som en plätt ju;) Lite smått nervösa och beredda på konfrontation var vi dock. Vi bestämde oss för att säga att" vi bara hamnade här" om vi skulle bli utskällda;) .... Vi kunde liksom inte komma på någon bättre förklaring...men byggarbetarna bara kollade på oss förvånat som om vi var två ufon "Yes det verkar funka" sa jag till Minna och det kändes som om vi var två barn som nyss hittat på hyss;) tillslut så kom vi dit vi ville och vi sprang genom Ursvik, där visst ursvik extreme var i full rulle. När vi nådde lötsjön så öppnade sig himmelen totalt och det började spöregna ännu mer, men det var skönt på något viss. Jag gillar det, det har sin charm. Det var ju inte kallt.. Väl hemma så väntade dock en varm dusch, höll sedan på att somna i badrocken i soffan och jag kände mig av någon oförklarlig anledning dödstrött när jag tillslut tvingade mig upp och gick ut på sista promenaden med finaste Tim och Love. Jag skyller på vädret ;) Godnatt!:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: