måndag 6 juni 2011

Regga mera lite till och lite mera ;)

Jag tog sovmorgon i morse och sov i över 10 timmar, helt fantastiskt. Efter det så har ännu en dag i solen liggandes på en filt har passerats;) en bra bok- och timmarna flög iväg! Jag tog en vilodag från löpningen, istället så körde jag 35 minuter rehab för foten. Detta är lite lustigt, jag har sedan ett tag tillbaka börjat regga all min träning på jogg.se. Nu så skriver jag dessutom in min rehabträning för att det känns snäppet roligare att träna rehab då :) Som att jag typ får mer cred för det jag gör om jag skriver upp det!!? Jag gör det inte för att någon annan ska se, för att få någon typ av bekräftelse av andra. Jag tvivlar starkt på att någon intresserar sig för min jogg-dagbok och jag har inget behov av det heller:) utan jag gör det för min egen skull, för att jag själv ska se! Kanske för att bekräfta för mig själv? Som för att markera att den träningen också är värdefull? Det som jag vill komma till är att jag tycker att det är lite roligt och lustigt att rehaben känns roligare bara för att det kommer att skrivas in i jogg. Ett så enkelt sätt i såfall att kunna motivera sig själv på? :)
Tredje rehabpasset är i alla fall nu inskrivet och det passar himla bra in i dagboken;)
En uppmuntrande sak som Thomas sa igår när vi tog en runda var att sedan när ledbanden är som de ska igen så har jag säkerligen fått mer muskulär styrka utav övningarna som bonus. Jiipppi, det har han såklart säkerligen rätt i! Två flugor i en smäll, sånt gillar jag;)
För övrigt så gillar jag även programet med de övningar som jag kör. Det är ganska kul ändå. Jag har hög musik på och kör succesivt igenom övning efter övning. Strukturerat, ett måste när jag tränar på hemmaplan. Det enda piniga i programmet är tåhävningarna ute i trappen.... när jag kör mitt strukturerade program så är jag inte i "mood" att prata med mina grannar, hur trevliga de än är :) Näe, nu mina vänner så är kaffekoppen uppdrucken och det är snart dags att börja göra i ordning mig för en jobbnatt!

1 kommentar:

LOPARJANNE sa...

Bra jobbat! Och att du kan få in glädje i rehabträningen är kanon...
Så fortsätt att regga på :)