söndag 26 juni 2011

Ny vecka, nya tag!

Veckomängden för träning veckan som varit är lite av en besvikelse.
Jag var ledig nästan hela veckan och det fanns därmed verkligen tid till att träna, men en förkylningskänsla i kroppen satte stopp för planerna.
Mina ynka löp-pass var åtminstone inga kortrundor (tackar för det!) så veckodistansen blev åtminstone 41 km löpning. Lite för att vara en semestervecka!
Nu så är det dock slut på softandet och i morgon drar "sommarjobbandet" igång på riktigt. Trots att jag ska jobba så tycker jag dock att det känns skönt med en ny träningsvecka.
När jag har haft en "dålig" träningsvecka så gillar jag känslan av att vända blad i kalendern, blicka framåt, kicka igång kroppen och visa vart skåpet ska stå!;)
Mina träningsmål den kommande veckan är definitivt att få in fyra löppass, inkluderat ett långpass och ett intervallpass.
Jag ska även äta mat som jag mår bra utav, det har blivit lite sisådär med den saken veckan som varit. Det blir av någon anledning så när jag tränar mindre?!
Utöver detta så ska jag utan tvekan få utlopp för min nya "drog"; YOGA!(jippi!)... och cykla överallt typ, köpa busskort är slöseri;)
Jag jobbar ju heller inga nätter denna vecka, för då kan jag faktiskt erkänna att det nog hade blivit ett busskort ;) Att cykla genom stan efter sömnlös natt känns lite för riskabelt än så länge. Nu välkommnar jag nästa vecka, ser framemot den!

2 kommentarer:

Karin sa...

Hi, hi, verkar som att många bloggare tänkte som du just denna måndag (samma titel på flera bloggar!) Ha en härlig vecka!

Lina sa...

jasså?! :) midsommarfirandet kanske har ett finger med i leken hos många:)