onsdag 8 juni 2011

Härlig sommarkväll med Joniz!

Jag och Jonna var inbjudna till ett inspirerande matevent i ikväll som Livinggreen arrangerat. LivingGreen.se är ett grönt webbmagasin och en medlemsklubb. Deras mål är att göra det enklare och roligare för alla att göra gröna val i sin vardag. Jag och Jonna hade varit på opponering för vår b-uppsats innan och kom till stan lite "för tidigt". Det resulterade i att vi hann hänga en stund i kungsan över en varsin take- away- kaffe, inte helt fel sätt att fördriva tiden på med en bra vän! I strålande väder dessutom! :) Lycka! På plats var kokboksaktuella Ulrika Davidsson, ÄktaVaras ordförande Björn Bernhardson och LivingGreens bloggare Karin Näsholm. Ulrika Davidsson bjöd på fantastiskt goda smårätter från sin nya vegetariska kokbok och berättade om hur lätt det egentligen är att laga RawFood. Raw food är precis min smak och jag undviker konstgjord mat, så detta tyckte jag var väldigt intressant att lysnna på och gott att smaka ;)! Björn Bernhardsson berättade om historien bakom matmärkningen ÄktaVara och att man bör vara kritisk och kontrollera innehållsförteckningar, då mycket är konstgjort. Edit Künstlicher, chefredaktör på Livinggreen intervjuade bloggaren Karin Näsholm som skolade om sig från byggnadsingenjör till kostrådgivare. Det var väldigt inspirerande och roligt att lysnna på deras miniföreläsningar och det gav massor med inspiration. Med oss hem fick vi även en välfylld goodie-bag med bland annat Ulrikas bok. Jag har bläddrat igenom den lite snabbt och recepten verkar sååå bra, ska bli jättekul att inspireras och prova på nya maträtter nu framöver, jag tycker om att laga bra mat!

Inga kommentarer: