lördag 25 juni 2011

Ibland så blir det inte som man har tänkt sig

Sommartåget; ett fantastiskt löpevent mellan Jönköping och Visingsö. För er som hängt med ett tag så vet ni att vi är ett litet gäng som gjort detta två gånger tidigare. Första gången vi sprang var förra sommaren, då sprang vi 45 kilometer. På kvällen grillade vi på stranden på underbara Visingsö där härliga intiativtagaren Suss, sedan ett drygt år tillbaka, driver och äger Myslifabriken på Persgården. Andra gången var i vintras då vi sprang 50 km. Den kvällen byttes strandpartyt ut mot julbord, karioke, barhäng och dans för den som kände för det. I slutet av Mars så la jag, Suss, Thomas, Miranda och Alex upp information om sommarens tåg. Jag visste inte då att ett nytt jobb skulle sätta käppar i hjulet. Jag såg verkligen framemot att tillsammans med de andra vara med och arrangera denna fantastiska sommar-löpar-fest. Som student så har man det dock inte så fett med pengar. Inget Csn på sommaren heller. Man får liksom vara glad över att få tag i ett sommarjobb ett par veckor. Speciellt ett sommarjobb, som i mitt fall, jag absolut, absolut ville ha. Så jag sa ivrigt i telefonen vilka veckor jag kunde jobba och tänkte då inte på att när man jobbar på behandlingshem så kan "jobba" även innebära helgarbete. Nytt för en föredetta kontorsråtta ;) När jag sedan fick sommarschemat, GULP! Den helgen som sommartåget går av stapeln måste jag alltså jobba! Oj så besviken jag blev! Jag har försökt att byta bort, men en helg mitt i sommaren är inte det lättaste att byta.
Så jag måste inse, jag får helt enkelt inte till det. :( Men jag vill mana på er läsare att höra av er till de andra om ni vill vara med på äventyret 23-24 juli, det är verkligen skitkul och inget man vill missa om man tycker om att springa långt! :)

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Å andra sidan gör du många glada och tacksamma av att arbeta just den helgen. Om det är någon tröst så är vi ganska många som gör det...

Suss sa...

Känns så konstigt och oerhört tråkigt att du inte är med i sommar Lina.
Men det blir ju garanterat fler "tåg" framöver och då ska ingeting få komma emellan :-)

Lina sa...

Ingmarie: tack, nu känner jag mig helt plötsligt snäll;)

Lina sa...

Suss: ja jättetråkigt att inte vara med! Jag hoppas och är ganska säker på att det kommer att bli fantastiskt lyckat!:)