onsdag 8 juni 2011

Omtumlad

Gårdagens "uteblivna" spinning blev lätt utbytt mot en lugn och härlig löprunda tillsammans med mamma igår kväll, drygt 8 km fick vi ihop. Det är en av de stora fördelarna med löpning, att där behövs inga tider att passa, det är bara att ge sig av när det passar en själv. Nu på sommaren så är det såklart ännu lättare, när det är ljust och varmt så länge på kvällarna! Just nu så har mitt adrenalinpåslag just lagt sig efter en otäck incident. Jag var ute med mina älskade hundar. Planen var att gå en längre runda. Jag hann inte komma särskilt långt innan vi blev attackerade av en stor hund... Det var sekunder av skräck.. Hunden flög bara rakt på oss från ingenstans! Han jagade Tim och Love runt runt och jag bara skrek rakt ut av skräck. Jag höll i deras koppel men kunde omöjligt få upp de... Ägaren brydde sig inte alls" den ville bara leka"...efter att jag stampat i marken och skrikit i panik så gav sig hunden tillslut av... Tim och Love verkar som tur är oskadda... och jag börjar väl o samla mig... Faan vad sur jag är ändå. Det händer att småhundar bli ihjälbitna då och då. Jag fattar inte varför man släpper sin stora hund sådär. Jag måste ju få vara med och bestämma om mina hundar ska "leka"... Faan om något hänt de! Då vet jag inte vad jag gjort! Mina älskade småkillar!


Hursomhelst idag så har jag opponering i skolan. Efter det så ska jag och min kära vän, och även klasskompis, Jonna fira vår insats! Detta genom att gå på ett inspirerande kost-event! Mer om det senare!:)- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: