söndag 12 juni 2011

Det tar emot...

Jag hade tänkt att köra spinning både i tisdags och i torsdags men det blev det ingenting av. I tisdags så "skyller" jag på att jag hade jobbat natt natten innan och vid 18:00 så tyckte jag att det var för tidigt för spinning, jag var trött! Så då bytte jag jag spinningen mot ett sent härligt sommar-kväll-löp-pass istället. I torsdags så tror jag att jag skyller jag på det fina vädret. Det har varit "för fint" i flera dagar! :) För fint för spinning. För anledningen till att spinningen inte känns lockande är för att jag vill vara ute, inte inne i en mörk spinningsal. Jag tycker att det känns tråkigt att "bara se till att få träningen avklarad", för mig så är träningen inte bara träning utan även upplevelser, att uppleva och vara ute i naturen till exempel.

MEN... nu måste jag ta mig själv i kragen. Jag måste ju alternativträna, jag vet att det är bra för mig. Med tanke på skadorna i vår så måste jag träna smart nu. Jag gillar ju faktiskt spinning. Jag vet att det brukar vara kul när jag väl är där även om det tar emot innan. Det är ju dessutom bara en timme, det finns många timmar kvar på dagen att vara ute.
Egentligen borde jag ju även komma på alternativträning som jag kan köra utomhus också ibland. Som Ingmarie som kört vattenlöpning ute i det fria. Jag har provat vattenlöpning ett par gånger. På simhallen där jag bor kan man låna ett bälte. Kanske borde jag investera i ett, ta hojjen till något badvänligt vatten. Det känns faktiskt himla lockande! IDAG så ska jag i allafall riva av ett spinningpass, trots att regn och rusk lyser med sin frånvaro ;)

Inga kommentarer: