tisdag 7 juni 2011

Nackdelen med att springa ett marathon...

Nackdelen med att springa ett marathon är helt klart urladdningen tiden efter...det är tråkigt att träna mindre än vanligt helt enkelt:) Nu är vi inne på andra veckan efter Stockholm marathon.
Jag tror att denna vecka också på något sätt bör anpassas till "livet efter maran".
Jag tycker dock att det är dags att kicka igång kroppen lite mer än förra veckan, någon måtta måste det ju vara på vilandet;) Så min plan är att alternativträna.
Ikväll, efter att jag har sovit (eftersom jag jobbat natt i natt), tänkte jag köra ett spinningpass.
I morgon funderar jag på ett simpass och på Torsdag återigen spinning och kanske ett lugnt löppass. Vila på fredag. På lördag tänkte jag springa igen, kanske ett lite hårdare pass? På Lördag har det gått två hela veckor och den eventuella "eftermara-skadebenägenheten" borde vara på den säkra sidan. Så veckan efter så kommer jag förhoppningsvis att träna ungefär som jag brukar!Jippi! Jag har faktiskt aldrig varit såhär försiktig tidigare efter en mara. men jag vill verkligen att min kropp ska vara hel och stark nu inför sommarens träning, det är det som triggar mig till vila! Eftersom jag inte heller vilar som = ligga på soffan, så är jag heller inte orolig för att bli seg, för den känslan gillas inte .... Nu så är jag dock seg fast "i behov-av-sömn-seg";) så jag ska hoppa i säng, ha en trevlig dag mina vänner!

Inga kommentarer: