onsdag 3 februari 2010

Orkar du verkligen allt det där?


Det frågade Daniel när han förvånat spanade in min frukost.
3 ägg, ett halvt paket frysta bär, en kiwi, en banan och en apelsin. Daniel är till skillnad från mig ingen "frukost-människa". Så klart att jag orkar! Den här frukosten tillsammans med en kopp te och en tidning är enligt mig helt enkelt en toppenstart på dagen!
Visst är det mycket, det är precis det som är så fantastiskt med stenålderskosten! Man får i sig massa vitaminer och en högre proteinhalt, (vilket ökar förbränningen) samtidigt som man håller sig mätt längre!

10 kommentarer:

Miranda sa...

Jag vill också ha en sån där frukost. Såg ju riktigt smarrigt ut :) Men jag ska inte klagam hade ju hembakat bröd till frukost :)

Sofie RW sa...

Det såg verkligen riktigt gott ut - och inget är ju så gott som frukost!

Unknown sa...

Hoppla! Mumsigaste frukostbilden jag sett på länge (faktiskt den enda jag sett...) :-) Hoppas det fortfarande känns precis lika bra - trots sjukdom?

Karin sa...

Smarrigt:)
Undrar om du vet ngn bra sida på internet med recept om stenålderskost?
kram kram
karin

Ousa sa...

Du kan vara lugn, lägg till två stora mackor och en tallrik gröt. Så har du min frukost :D Ser så gott ut med alla färger!!!

Lina sa...

Miranda: jaa det är grymt gott till frukost, hembakat bröd låter också smarrigt, ingår dock inte i min stenålderskost ;)

Lina sa...

Sofie: Näe frukost är bäst, särskilt när man har god tid på sig och kan läsa tidningen och bara ha det bra!:)

Lina sa...

Magnus: Ja kostmässigt så känns det jättebra! Men jag är tokförkyld så det känns som om kosten inte "fått visa riktigt vad den går för" så testperioden på 4 veckor får nog förlängas så jag kan utvärdera ordentligt! Trots att jag varit mer inaktiv än på månader så har jag på 2.5 vecka gått ner tot. 2.3 kg och jag har tappat suget efter godis och sånt..

Lina sa...

Karin: Jag har en bok "modern stenåldermat" som är superbra!!rekommenderas!

Lina sa...

Ousa: Haha är det så? :) Låter bra! :)