söndag 21 februari 2010

Gojibär

TJENA!
Jag precis ätit frukost med mamma och Anders som kom hem från Spanien i natt! De hade köpt massa snygga kläder till mig i födelsedagspresent, så himla glad blev jag! De hade också köpt massa Gojibär till mig, det var tydligen billigare i Spanien. Det var jättegott, dess egenskaper låter dessutom minst sagt lovande!:)


  • 6 ggr mer betakaroten än i morötter – bästa medicinen för ögonen

  • Det enda livsmedel hittills som stimulerar produktionen av mänskligt tillväxthormon

  • Komplett proteinkälla, innehåller 18 aminosyror

  • Innehåller mer än 21 spårämnen såsom fosfor, järn, zink, germanium, selen, koppar och kalcium

  • Rikligt med vitaminer – A-vitamin, B1, B2 och B6-vitamin, C-vitamin samt E-vitamin

  • Viktiga fettsyror

  • Beta-sitosterol som anses sänka kolesterolhalten och motverka prostataförstoring.

  • Mycket hög andel antioxidanter, 10 ggr mer än blåbär, som räknas som en mycket god källa till antioxidanter


11 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Gojibär ser otroligt goda ut.. Köpte en påse för att testa men kastade den, tyckte det var en eftersmak som inte var så god.. Kanske var det just den påsen som var konstig..

Sara Jansson sa...

Hej Lina,

Ville bara säga att jag gillar din blogg! Du verkar ha ungefär samma matfilosofi som jag och så gillar du också att springa. Dvs intressant läsning:)

Ousa sa...

Gojibären är ju inte så goda i sig. Men tips är att ha dem i hemmagjorda bars, kakor, gröten ovs. Dessa små röda är ju riktigt fin fina om man ser vad de innehåller.

Sofie RW sa...

Jag har inte kommit mig för att testa Gojibären ännu, men de verkar vara riktigt super-proppade med bra grejer!

Lina sa...

Pernilla: Va mina var jättegoda, som snacks ;) kanske spanska är godare :)

Lina sa...

Sara: Tack! ååh :) jag ska genast kika in på din också:)

Lina sa...

Ousa: Som jag skrev till pernilla, jag tycker mina var goda, spanska som sagt =) Smartide´och bland med annat! Jäkligt nyttiga verkar de vara!

Lina sa...

Sofie: Näe jag hade inte testat heller, nu jäklar, så har jag värsta påsen ju :)

Miranda sa...

Måste testa dem där små sakerna!! :)

Gojibär sa...

Testa att lägga gojibären i blöt en stund, då sväller de och får en liten annan smak.

/Johanna

Unknown sa...

Tack för ett spännande inlägg!

Jag måste bara tipsa på www.gojibärforlife.se. Det är en mycket bra
information om gojibär
kolla den

Madeleine