måndag 22 februari 2010

Nu plockar vi placeringar...

Halv tio i kväll så steg jag innanför dörren hemma efter att ha avverkat 19 km i kylan. Det var verkligen kallt ute, det kändes som typ 20 minus, minst! Jag sprang tillsammans med min löpar-kompanjon Michel. Det var inte många andra löpare som sågs till. Vi såg bara tre stycken på hela rundan. "Nu plockar vi placeringar" skrek jag till Michel och syftade så klart lite skämtsamt på Maran.
Dessa citat får bland annat mig att trotsa kylan:)
"When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win." -Ed Macauley
"När det öser ned och du löper vidare genom regnet finns det tillfredställelse i vetskapen att du är där ute och de andra inte är det"-Peter Snell
Och vet ni, visst var det kallt men det kändes ganska bra och roligt ändå, när man fått upp värmen så är inte kylan så farlig! :)

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Sanslöst bra jobbat Lina! Du måste ha stans tjockaste pannben :)

Lina sa...

Pernilla: TACK, TACK, TACK för dina fina kommentarer, det peppar mig i min träning!! :)

Kalle sa...

Håller med om att det är starkt att trotsa kyla och andra väderbetingelser och ge sig ut på ett långpass:-)
Fast att ni var ensamma ute beror nog lite på att andra löpare kanske valde en annan tidpunkt att springa på, typ tidigare på dagen/kvällen eller i helgen, bara för att kunna bänka sig framför teven och se sprinttjejerna kämpa om medaljerna i os.

Lina sa...

Kalle; ja det är sant. Men det taggar ändå att en vårkväll, samma runda, så är det fullt med folk som springer oavsett tid. Jag vet såklart att det finns många andra envisa där ute, som du till exempel, när ska du fixa en blogg föresten?

Kalle sa...

En blogg blir det nog inte. Känner att jag skulle få lite "prestationsångest" av viljan att den skulle bli tillräckligt bra och intressant.
Är nog mer av en "follower"(som jag lärde mig av Petra att det heter), gillar att läsa, kommentera och även träffa bloggare irl., typ på ihopdragna långpass.