söndag 14 februari 2010

En repa på stan

Jag sitter här nyduschad, nyäten och nysprungen ;) Har precis avverkat en 18 kilometersrunda inne i stan med TSM.
Det var verkligen kämpigt idag. Det första riktiga långpasset sedan jag varit sjuk är troligtvis en förklaring. En annan förklaring är underlaget. Man får kämpa så mycket mer när det ligger massa lössnö och snömodd på gatorna. Avtrampet blir inte så kraftfullt när man glider bakåt hela tiden. Psykiskt sätt så fick jag med andra ord verkligen pusha mig själv hela tiden. Lyssna på musik, prata, tänka på annat osv. Men nu är det avklarat i allafall och det känns verkligen grymt bra! Skönt att vara tillbaka på banan!!!

12 kommentarer:

Kalle sa...

Bra kämpat i snömodden! Ser väldigt bra ut och lätt i steget när du springer;-) Ok! jag vet att känslan kan vara en annan än det ser ut för en åskådare. Skönt ändå att veta hur lättsprunget det kommer bli sen när snön försvinner och man kan ta av sig några lager kläder:-) Kul att du är i gång igen:-D
CU!

Sofie RW sa...

Bra jobbat - och det var verkligen svinjobbigt underlag idag!

Ousa sa...

Bra jobbat! Håller med om att underlaget nu inte är de skönaste. Snart är de vår, snart...

Unknown sa...

Bra jobb! Jag instämmer helt i "moddgnället"! Man får helt enkelt trösta sig med att rundorna ger "mer". Tjockt pannben om inte annat :-) Själv höll jag "bara" ut i 16 km. Stolt ändå! Man kanske ska kalla sig "modds" :-D (jag vet - kasst skämt...)?

Lina sa...

Kalle: Tack snälla för kommentaren om löpsteget, kul att det ser lättare ut än vad det var ;)haha ;) Jaa jag tänker också på hur mycket man kommer att uppskatta underlaget när våren kommer och man känner sig smidigare när man kan kuta i shorts :) Ha en toppen-kommande-vecka! Är väldigt impad av din träning och dina långpass!! speciellt sex-timmars, maran kommer inte att vara nånting för dig i år ;)

Lina sa...

Sofie: jaaa man "tar slut" mycket tidigare med detta underlag... men förhoppningsvis så har man blivit liiite starkare av detta :)

Lina sa...

Ousa: Tack snälla!!! Det är sant det är vår snart..börjar ju bli mycket ljusare längre redan nu, alltid något ;)

Lina sa...

Magnus: hahaha.. ja det kanske man kan kalla oss :) haha!! Jag tror som du, att det är jättebra "pannbensträning" :)

Pernilla Hult sa...

Första passen efter "sjukdomsvila" är inte så homla roliga men det blir bättre!
Snömoddsslirning kan man ju vara utan men vädergudarna rår vi inte riktigt över.. Men tänk vad "lätt" det kommer att kännas när vi får barmark :)

Bra jobbat på långpasset!

Miranda sa...

Bra jobbat och välkomment tillbaka till långloppssvängen!!

Lina sa...

Pernilla: näe de första passen efter sjukdom känns alltid, som du sa, tuffast. Det tar ett tag innan man återhämtar sig helt!

Lina sa...

Miranda: Tack :)