lördag 6 februari 2010

Nu ska här planeras!


Jag fick tag på en kalender igår, men det var väldigt utplockat. Det fanns med andra ord inte många modeller att välja på. Jag ville ha sid-upplägget som den ovan, väldigt viktigt, så som tur var fanns det en sådan:) Den hade kostat 298 men nu var den på REA och jag fick den för ynka 89 kr. Ibland är det helt enkelt för en gångs skull bra att vara ute i sista sekund:).

Nu ska här planeras träning! Det är inte så att jag har svårt att få till träningen i vardagen, den finns alltid inplanerad så väl medvetet som undermedvetet. Löpningen känns just nu lika naturlig för mig som att jag borstar tänderna morgon som kväll!
Det som jag behöver strukturera är kontinuiteten i löpskolning, intervall- pass och styrketräning. Det är sådant som jag måste få in varje vecka för att få resultat! Styrketräningen tror jag kan bli rolig trots att det är den som jag drar mig mest för. Jag måste lära mig att hitta det positiva i styrkepassen för jag är ju säker på att man blir en bättre löpare om man lägger ner lite tid på just styrkepass!

8 kommentarer:

Anders sa...

Styrkepassen är riktigt bra för att bli en bättre löpare, men problemet är väl att man inte märker av det så snabbt.
Jag skadade mig i april förra året, rehab tränade med en personlig tränare för att komma tillbaka ut på vägarna så snabbt som möjligt.
Första riktiga löprundan var en riktig Aha-upplevelse. Jag hade mer spänst, bättre balans och mer ork. Jag ville bara springa fortare och längre än jag gjort tidigare.

Timmarna på det tråkiga gymmet lönar sig enormt mycket och är nödvändiga för att hålla sig skadefri.

Pernilla Hult sa...

Som det blåbär jag är inom träning så behöver jag planering, planering, planering. Sedan att arbetsschemat strular till det får jag leva med ;)
Styrketräning är bra - benen håller lite längre och ryggen orkar mer.. Så det är bara att tuta och köra och försöka hitta en bra balans.

Ha en skön söndag!

Petra sa...

Tror också det är bra att planera in kvalitetspassen noga så att de blir av...jag har också lätt för att hoppa över löpskolning och intervaller och bara längta efter lååååångpassen :) Kör hårt!

Miranda sa...

Jag kör rätt och slätt långpass, fartlek/intervallpass, distanspass och ett valfritt pass. Styrka på det också :)

Lina sa...

Anders: Det låter ju lovande :) Har du några speciella styrkeövningar för oss löpare? =)

Lina sa...

Petra: ja det är verkligen lätt hänt att man "glömmer bort" löpskolningen. Men nu ska det bli ändring :)

Lina sa...

Pernilla: ja jag kan tänka mig att det blir krångligt när man du har lite olika jobb-tider... då måste man ju nästan planera! Ha en trevlig kväll!

Lina sa...

Miranda: Det låter helt perfekt :) vad siktar du på för tid på Maran?