söndag 31 januari 2010

otur

Jag har haft lite otur i veckan. Först magsjuk och sen så vaknade jag i fredagsmorse med lite halsont."Faan Faan Faan" !
Jag har liksom inte tid att vara sjuk, men det är ju bara att acceptera och som vanligt mata på med positiva tankar som dessa:
1. Suget efter träning ökar, man uppskattar träningen ännu mer, Man saknar inte grisen förrän båset står tomt ;)
2. Om man har haft ont i någon led eller så så kan den må bra av att vila.
3. Man har tid att planera sin träning lite extra de kommande veckorna.
4. Man hinner googla runt och komma på massa bra löpargrejer som man behöver i framtiden;)
5.Man kan vara "glad" att man är sjuk nu och att det inte är en vecka kvar till maran. Det är fortfarande lååång tid kvar att träna inför Maran! ingen katastrof just nu med andra ord.
Jag försöker tänka lite positivt alla fall. Det är så tråkigt att gräma sig över sånt som man ändå inte kan påverka!
Stenålderskosten går jättebra alla fall! Det känns bara bättre och bättre. Mitt sötsug efter godis börjar avta. Jag tror att jag blev lite sockerberoende efter jul, jag ville ha något varje dag där ett tag. Snacka om att socker är beroendeframkallande!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ajdå! Jag vet hur det känns! Träningsfri sen i onsdags... Feberfri idag, men med lita "halskill". Hoppas det släpper snart! Jag tog hjälp av bloggvärlden för att mata positiviteter! Krya på dig!

Kalle sa...

Punkt 4. Lätta tävlingsskor och en Garmin vet vi att du vill ha. Vad har du mera på önskelistan?

psst! ska vara: "man saknar inte kon ..." :-)

Lina sa...

Magnus: Ja jag läser också bloggar för att hålla motivationen uppe! :) Hoppas du mår bättre nu!!

Lina sa...

Kalle: Det är maaaaassa grejer...shorts, tights, linnen :) Säger man Kon?? Ojdå;)