torsdag 7 januari 2010

Ett underbart pass i Ursvik

Idag så har jag jobbat, det var rätt så mycket att göra på jobbet så jag kände mig lite trött när jag stod där löparkläd i hissen ner från jobbet vid 17-tiden med Michel.

"Kallt ute, men inte sååå kallt" konstaterade vi när vi tog första steget ut i snön.
Det var ju inte kallare än 10 minus allafall. Allt är ju relativt...och man måste tänka positivt, bara en sån sak som att det idag var den varmaste dagen den här veckan!! Igår var det 16 minus i Sundbyberg till exempel :)

FÖRESSTEN ALLT ÄR VERKLIGEN RELATIVT NÄR MAN TÄNKER EFTER.... Tänk er att vara löpare i Hemavan, där hörde jag på radion att de hade 41 minus i natt!!!BRRRR!!

Ursvik i mitt hjärta...10 kilometer i perfekt tillplattad snö!
Det var jättemånga som åkte längskidor där i Ursvik, såg också riktigt härligt ut!

4 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Hade jag bott i Hemavan nu hade jag bytt löpningen mot mys framför öppen spis!

Lina sa...

Jaaaa samma här!!! Själv tappar man känseln både här och där redan vid typ 10 minus!! :)

Petra sa...

Brr för -40. Det får ju de -20 graderna jag har här i Uppsala att framstå som tropisk hetta ;-)

Lina sa...

Petra: Jaaa eller hur!!! :) Man har det rätt bra ändå :)