torsdag 21 januari 2010

Uppmärksam på kroppens signaler

Efter att jag har dragit på mig benhinnebesvär ett antal gånger under min "löpartid" så har det gjort mig otroligt uppmärksam på kroppens signaler. Ibland så tänker jag att det kanske till och med gjort mig lite "feg" då jag överväger och funderar ofta på att till exempel inte köra två hårda pass på rad. Nu är det i alla fall så att jag har en liten känning i vänster ben. Säkert skulle det gå att springa idag men det gäller att hinna före skadan så kommer det säkert att lägga sig snart och inte bryta ut.
Jag tror att det beror delvis på ökad träningsmängd men framförallt så tror jag att det är "snömodden" som är boven. Jag sprang alla pass förra veckan i ett lugnt tempo så det beror nog på att benen fått arbeta lite mer, samt att jag spännt mig.
Hur som helst jag tror som sagt att det kommer att lägga sig om jag vilar från löpningen idag... och går på spinning istället, för sitta hemma, det tänker jag inte göra;)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Sunda tankar! En trasig kropp kommer man inte långt med. Jag befinner mig fortfarande i det impade tillstånd jag hamnade i av att se dina 66 km :-) så jag ger mig nog ut idag på min 7:a i lugn fart! Men ikväll lär det bli lite soffa också! Kör (hårt?)!

Ousa sa...

Tips! KYL med gel och tryck med två fingrar på området mellan smärtan. Samt träna tåhäv, vardera benet. alt på en telefonkatalog. Spinning är bättre än inget, även om det inte ger samma känsla :D

Sofie RW sa...

Jag tror som du att modden sliter otroligt. Klokt att lyssna på kroppen!

Karin sa...

Du är allt klok som en bok Lina!

Kram
Karin

Lina sa...

Magnus: Precis, och komma långt det ska vi ju verkligen göra, den 5 Juni! :) :)

Lina sa...

Ousa: Tusen tack för tipsen! I morrn så ska jag definitivt träna lite tå-hävningar i trappen :)

Lina sa...

Sofie: jaa det känns så, det var bättre när det var kallare till och med! Det där sliriga underlaget påverkar löpsteget en hel del!

Lina sa...

Karin: Hehe ibland så ;)