fredag 1 mars 2013

En intensiv solskensvecka

Den här veckan har jag haft saker att göra varje kväll. Eftersom jag,som många andra, har jobbat varje dag så tär det på krafterna att inte hinna varva ner en stund för sig själv, alls.Trots att det är roliga saker som jag har varit i väg på så känner jag att jag nu behöver få stanna upp för mig själv lite grann. Hädanefter funderar jag på om man ska införa en kväll i veckan som man bara ägnar sig åt sig själv "no matter what" ?! Fast... hm... jag tror att jag som person är lite för spontan och flexibel för det. Jag skulle nog frångå planen :-) Jag är tex inte en sån som ens säger"då kan jag inte ses, då har jag bokat tvättstugan" ... jag tänker väl snarare "det löser jag på annat sätt, såklart vi ska ses" (om det är vad jag vill). Hur som helst nu välkomnar jag i allafall helgen!:-) Veckan som har varit har varit lite extra bra faktiskt! Jag har nämligen fått det jobb som jag hade sökt. De ringde i tisdags eftermiddag och lämnade besked! Jag är verkligen glad för det. Framtiden känns så spännande! Äntligen! Efter 3.5 år socionomstudier känner jag mig redo för detta!:-)


Nu ska jag bara jobba ett par timmar till här på mitt gamla,nuvarande jobb! Sen är det helg,helg,helg!!!:-) Funderar på att klicka hem en snygg löparjacka till mig själv som en "examen/nytt-jobb-present"! Känner mig förövrigt sjukt nöjd när jag skriver detta. Nöjd över att ha hittat en riktigt grym (bort-?)förklaring för lite shoppande!

2 kommentarer:

Areyanna sa...

Hej! Håller helt med dig! För mig som är inne i en tung träningsperiod och diet så är vila och återhämtning + egentid ett måste. Det finns inte i min värld att jag inte skulle ta tid för det för då skulle jag aldrig klara av att nå mina mål. Vila och egentid är sååå viktigt oavsett vilka mål man har. Vissa människor behöver mer av det och vissa mer av det i vissa perioder. Endast du själv vet=) Men det gäller att ta sig tid för det och sig själv för annars går det inte=)

Veronika sa...

Wiii, STORT GRATTIS till nya jobbet!! Spännande!
Oh, så som du sliter och om du har möjlighet, så hade jag köpt en jacka. Du är ju verkligen jättduktig, så man ska belöna sig ibland. Även om framgången i sig är en belöning <3
Kram kram