söndag 10 mars 2013

En vårig söndag och ett par sneakers rikare!

I morse när jag slog upp ögonen så fick själva tanken på att springa mig att nästan dra täcket över huvudet.  Det tog emot att ta mig ut i kylan och att lämna värmen, slappandet och keliga hundar.
Jag undvek dock att tänka för mycket på hur skönt det var inomhus och jag och Daniel, som också skulle springa tog oss ut. Innerst inne visste jag att det skulle kännas bättre när vi väl kom ut.
Sagt och gjort.
Efter ett par kilometer tänkte jag som vanligt; "Vad gött detta är,vilken tur att jag gav mig ut" Trots att det var väldigt kallt så sken solen och värmde en i ansiktet. Det kändes så vårigt!! När jag blundade så kunde jag nästan lura mig själv att jag sprang i området PlayaCar i Mexico men bara nästan ;)
Efter rundan gjorde vi frukost/brunch hemma, vi slog på en repris av Mia på Grötö och det var en ultimat återhämtning efter 2 mil.
Sedan tog vi oss till söder där jag hittade ett par riktigt snygga Nike air Max! Att de hade ett par i stl 36 inne såg jag nästan som ett tecken. Det hör inte till vanligheten. Jag slog till direkt!
Nu har jag provat de tillsammans med sommarkläder såsom jeansshorts och de är mer än godkända, helt klart mvg-skor =).
När man har köpt ett par sneakers ja då vet man att våren står runt hörnet på samma sätt som när man ser den första tussilagon! Eller hur?!

Inga kommentarer: