fredag 29 mars 2013

God morgon!

Herregud vilka två dagar jag har haft bakom mig. Jag jobbade mina sista arbetsdagar på mitt gamla jobb... och vilken avtackning!! De överaskade mig med den finaste avtackningen som man kan tänka sig, vackra blommor, tårtor, tal och presenter. Jag blev överöst med kramar och vi var ett gäng som tog en AW med middag på kvällen i onsdags. Det var lite mer än vad man kan härbärgera, blev rörd till tårar! :) Trots känslochocken kändes det bra att få runda av dessa år på ett så här fint sätt.Nu väntar nya utmaningar och jag är förväntansfull och nyfiken på det nya jobbet.
Igår kväll var jag dock så slut att en av de få sakerna som jag ens kunde tänka mig att göra var att gå på bio och se Johan Falck, så så blev det! En grymt skön inledning på semestern!
Nu har jag precis vaknat, äter gröt och inser att jag faktiskt är ledig i 10 hela dagar nu framöver! Det kallar jag lyx!
När maten har lagt sig bra i magen så hade jag tänkt att få in veckans tempopass. Det blev inget sådant i Tisdags (min tempo-dag vanligtvis) då jag tyckte att det låg för nära tävlingen i Söndags. Min erfarenhet är att det ofta inte är det hårda passet/tävlingen i sig som gör en skadad eller sjuk utan snarare hur väl jag tillåter min kropp att återhämtas efteråt. Nu har den därför fått vila från just tempo i många, många dagar! :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej! Har du några planer på att springa Lidingö tjejlopp någon gång i framtiden? Har hört att det är ett riktigt tufft 1 mils lopp. Jag har börjat springa 4 ggr i veckan (dock aktiv 6 dagar/vecka) den 1 mars. Jag följer ett träningsprogram som ökar successivt. Jag ska springa mitt första lopp i början av juni (5 km) och satsar på en tid under 30 min, vilket jag borde kunna klara. Nu till min fråga: Jag undrar om det är möjligt för mig att klara av att springa Lidingö tjejlopp i slutet av september på en tid under 50 min? Om inte vad är en rimlig tid att satsa på? Tacksam för svar! Är förresten 17 år gammal och ej överviktig, om det nu skulle spela någon roll.

Lina sa...

Hej Emma: Jag har varit sugen på Lidngöloppet och jag hört mycket bra om det men aldrig sprungit just det loppet själv. Dessvärre krockar det med Berlin maran som jag brukar delta i.
Men vad härligt att du har börjat springa!! Det är jättesvårt att svara på vilken tid som är rimlig att satsa på. Lidingöloppet är en tuff bana har jag förstått så det måste man ju ta hänsyn till när man sätter upp mål. Har du möjlighet att provspringa banan så kanske det är lättare att uppskatta? Lycka till!