fredag 2 september 2011

Pirrigt värre

Idag börjar jag på allvar känna i kroppen att det vankas lopp i morgon. Jag har sprungit otroligt få lopp i år pga. Skada vilket verkar bidra till mer "pirr" i kroppen än vanligt. Jag har heller ingen aning av vad jag kan förvänta mig, hur snabb är jag i nuläget? Senaste milsloppet var i maj då jag sprang milen något under 45... Jag funderar just nu på i vilket tempo jag ska gå ut i? Börja lugnt eller köra all in och se hur långt det håller? Eller kanske fundera ut ett realistiskt mellanläge?



...och så oroar jag mig för småsaker, såsom vad jag ska äta till frukost, att jag ska få håll som i fjol eller att något annat ska strula till sig. I nästa sekund så tänker jag "men herregud, det är ju bara ett milslopp" och så tycker jag helt plötsligt att jag förstorar det hela, att jag överdriver... Känner ni igen er?

4 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Det blir nog lätt så när man varit ifrån tävlandet ett tag. Det kommer säkert gå kanon, lycka till! Jag springer också lopp imorgon, men i Karlstad. :)

Thomas sa...

Men Lina, du ska såklart äta samma sak som du brukar äta. Vad det än är. Har du funderat på varför du fick håll? Åt du något mastigt för sent in på loppet? Gör inte det isåfall. Mitt tips är att gå ut ganska hårt, med känslan att det finns lite men inte för mycket att öka. 40min på hög intensitet klarar du!

Lycka till imorgon!

Cattis sa...

Japp, jag känner igen mig. Det kommer att gå bra.

Lycka till/Cattis

Lina sa...

Fitnesscoachen: Tack, ska spana in din blogg nu och se hur det gick för dig! :)
Thomas: Tack för dina kloka tips, problemet är att jag inte brukar springa så här intensivt på min vanliga frukost... därför blir jag fundersam :) Nu taggar jag om till nästa helg :)
Cattis: TUSEN tack!