fredag 16 september 2011

Morgonstund har guld i mun;)

Denna morgon började med att klockan ringde 06:30.
Jag hade förberett allt för att denna fredagmorgon skulle bli så bra som möjligt; dvs. jag hade förberett kaffebryggaren så att det bara var att trycka på ON och jag hade stekt mina coltingpannkisar redan igår (som jag typ alltid äter, no matter what.)
Tv-n slogs på och jag åt min frukost i godan ro framför TV4 morgon.
När klockan började närma sig halv 9 så svirade jag om till löparkläder och mötte upp Peter, som numera bor granne med mig, för en runda.
Det blev så klart en jättetrevlig runda och de 10 kilometrarna snicksnackades snabbt bort. Soligt var det också, en så härlig morgon!
Nu, idag, så väntar först lunch med Sofia och sedan kommer Jonna hem till mig och pluggar.
En riktigt bra fredag så långt med andra ord.
Extra glad är jag också för att jag fick en skitbra ide' och konkade ner ett gammalt bord från vinden. Jag har länge saknat någonstans att sitta och plugga här hemma. Soffbordet är så lågt och att alltid sitta med datan i knät känns "sådär". Den nya plugghörnan känns toppen! Trodde aldrig att det skulle passa så bra. Jag trodde min lilla etta skulle se övermöblerad ut med ett bord också, men icke! Om jag ska måla över det rosa till vitt får vi se!:)


Jag gillar verkligen min nya hörna! Här kommer jag garanterat trivas! :) Nästan så att jag ser framemot att sitta där och plugga, fast bara nästan...;) läsa bloggar och annat är också ganska kul ;)
- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Träna Med Matilda sa...

Roligt med lite nytt i lägenheten, och roligt hur bra din planering gick! :D

Lina sa...

MatildA: tack!!! :) :)