fredag 30 september 2011

Det sämsta med att springa ett marathon...

...är helt klart vilan efteråt!
Jag har abstinens! Solen skiner, luften känns behaglig och förkylningen har lagt sig....jag vill springa helt enkelt!

Suget kom ganska fort efter maran denna gång... redan dagen efter när jag såg löpare springa i Berlins parker och längs dess gator så tänkte jag att:  "jag längtar tills jag kan göra det där igen".
 Hehe, jag var ju dock både sjuk och stel som ett kylskåp så det var med andra ord en fysisk omöjlighet.

Istället blev det snörvlig sightseeng i vackra Berlin,  både söndagkväll, måndag och Tisdagdag.
På måndagen(dagen efter maran) klämde jag dock in både sightseeingbuss och sightseeingbåt... det var himla skönt att få uppleva staden sittandes ska ni veta ;)
Jag känner mig så otroligt löpartaggad och enda sedan jag kom hem så har jag slinkit in på olika marathon-lopp utomlands. Drömt mig bort! Vill ha mer!
Jag har dessutom lyckats mig på en lite tabbe....jag skulle gå in på Hässelbyloppets hemsida och anmäla mig och upptäckte att det var "FULLT!" Vadå fullt?!! Bara att acceptera och gå vidare, men ush så tråkigt! Jag vill ha nya mål! Ska nog hitta nåt annat lopp....

3 kommentarer:

Karin sa...

Fullt?! Jamen så bra, då behöver jag inte välja mellan den och växjömaran! Grattis till ett superlopp förresten! Har alltid tänkt att du och jag är rätt så jämnsnabba men nu undrar jag!

Lina sa...

Växjömarathon, vad kul! Jag har hört att det ska vara en jättebra och snabb bana om man bortser från "variationen"
Tack föressten, men det var väl ett tag sedan som du sprang en mara?! Mitt resultat är ju purfärskt :)

Lina sa...

Eller rättare sagt avsaknad av variation såklart...:)