tisdag 8 januari 2013

Wooohooo!!!!

Efter två dagars "löparvila" var det härligt att få komma ut och rasta springbenen.
Jag sprang med ett par grabbar från klubben och på något vis märks det att vi nu är på väg mot en tävlingssäsong igen. Det blev en hel del prat om de framtida loppen 2013. *trumvirvel*.
Jag gillar känslan av att ha olika mål att se framemot! Prag halvmara, som jag ska kuta i början på April ligger ju faktiskt inte så långt bort tidsmässigt. :) 
Efter en lång uppvärmning så körde vi 5 km tempo/tröskel och det var så underbart energigivande! Drygt 5 km med ett snitt på 4:23/km blev dagens prestation i spåret.
Underlaget var lite smålurigt på sina ställen och i kurvorna och i backarna fick man vara försiktig. Det gjorde mig ändå inte så mycket, jag var så nöjd över att få köra fart. Det är ju så roligt!!! Jobbigt är det absolut men det är härligt när träning känns! :-) Hoppas att ni haft en fin vecka så här långt!

1 kommentar:

Jenny B sa...

Det lät härligt! Jag har haft 2 dagars vila nu och längtar verkligen efter ett morgonpass löpning ute som jag ska köra imorgon bitti :)