fredag 14 januari 2011

Saknar

Jag saknar träningen nu! Jag saknar känslan av en stark kropp. Igår kväll när jag var på väg hem från ett typ av möte så blev jag helt anfådd av en ynka liten backe!!! En backe som jag traskar uppför i stort sett varje dag utan probs. Jag flåsade högt och kände mig som världens mest otränade! Jag vet att det är för att kroppen är svag efter förkylningen men jag kan ändå inte göra annat än att hata denna känsla! Den uppmärksammar mig dock på tanken om om hur det kanske kan kännas jämt för de som inte prioriterar sin hälsa. För mig så är det bara okej att känna så här i ett sjukt tillstånd, absolut inte i ett friskt!! Det får mig vidare att undra vad definitionen av att vara frisk egentligen innebär...

2 kommentarer:

Hempa sa...

Förstår hur du känner, vänta ut förkylningen och sedan är du snart på topp igen. God kondition är beroendeframkallande, en ganska sund last trots allt.

Ousa sa...

Du gör rätt i att vila. Gör inte samma misstag som mig, de kan sluta illa. Här ser du en som inte tränat på två veckor...:(