torsdag 27 januari 2011

Danone activia

Jag fick förmånen att prova Danone Activia under två veckor. Ute i butikerna finns just nu en kampanj där man som kund får pengarna tillbaka om man inte är nöjd. Yogurten ska motverka och lindra matsmältningsproblem som tex uppsvälldhet, trög mage och gaser. Den innehåller två magvänliga bakteriekulturer: Lactobacillus bulgaricus och Streptococcus thermophilis.

Jag åt den varje dag och tyckte att det kändes bra i magen. Jag brukar inte ha några direkta problem förrutom att magen ibland kan börja låta, knorra konstigt, när jag till exempel äter den grekiska yogurthen, som ni kanske vet att jag gillar. Detta har resulterat i att jag inte brukar äta den på morgnar när jag ska iväg på tidiga föreläsningar. Med Activia så hade jag faktiskt inte det problemet. Jag provade activia naturell och activia jordgubb. Jordgubben blev definitivt min personliga smakfavorit! Den var verkligen gudomligt god! Activia Naturell var däremot det nyttigare alternativet då den inte innehåller socker. Bra att båda varianterna finns. Självklart så tog dock jordgubbssmaken slut först ;)

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Hej Lina! Hittade till dig via Coyntha! Vad kul att läsa om din träning. Särskilt intressant om din stenålderskost som jag förstår du körde våren 2010. Gör du det fortfarande? Jag har enormt sötsug så sedan nyår har jag skippat "det vita" och de kolhydrater jag får i mig är via grönsaker. Måste säga att viktnedång är önskvärt inför halvmaran i Prag om ca 2 månader, skulle vara härligt med mins 4-5 kg till dess för att springa lite lättare. Märker dock att trots att jag mår bra - inget sug, träning fungerar så är vikten inte så mkt ner. Stoppar nog i mig för mycket fett... Jaja, ska inte tjata om mig här. Det var kul att få lite input på bra frukostar och middagar! Mera lax till folket! ;o)

Lina sa...

Hej! Svarade på din blogg istället!