måndag 10 januari 2011

"Det är väl skönt att vara hemma"

"Det är väl skönt att vara hemma" "Det är väl skönt att vara hemma""Det är väl skönt att vara hemma" upprepade jag för mig själv tidigt igår morse när jag vaknade tidigt på morgonen och hörde smattret slå från vattnet som droppade från taket ner på på fönsterbläcket. Jag hade kommit hem på natten till igår och det var denna mening, om att det skulle vara skönt att vara hemma, som jag desperat upprepade för mig själv inne huvudet, för jag tyckte inte alls att det kändes skönt. Det kändes bara trist och deppigt att semestern var slut. För VILKEN vecka jag har haft i Jordanien, vilken helt underbar vecka! Tillsammans med min finaste Daniel i fantastiska Jordanien! Det fem-stjärniga hotellet var det lyxigaste stället som jag någonsin bott och det fanns massvis med aktiviteter i landet och vilken natur! Under veckan så har jag utöver att bara fått njuta av solens uppiggande strålar snorklat bland koraller och konstiga fiskar, ridit på en kamel i öknen, besökt vackra staden Petra, åkt på jeep safari i ökenlandskapet Wadi Rum, åkt glasbåt i röda havet, flytit runt i supersalta döda havet osv osv. Varenda minut i landet innebar lycka, rakt igenom. Springa hann jag faktiskt med ett par gånger också men blogga hann jag definitivt inte med. Det hamnade inte långt upp på prioriteringslistan att sitta framför en data när det fanns så mycket annat. Jag surfade lite grann dock på Daniels iphone när jag satt och solade på balkongen, det var det enda. Så lite uppdaterad om Sverige var jag:) Utsikten från vår balkong på hotellet var förövrigt grymt häftig då den var över både Israel och Egypten. Coolt att stå på en punkt i ett land och se två andra länder samtidigt. Det känns såklart kul att komma hem till hundarna och nära o kära men utöver det så... Att komma tillbaka till ett slaskigt januari i Sverige känns inte så inspirerande. Redan igår kväll så satt både jag och Daniel framför datan och tittade efter nya resmål.... Det finns så många platser som vi vill besöka. Annorlunda platser långt, långt bort från Sverige. Förrutom då att semestern är slut så har jag nu också blivit sjuk, typiskt... Men jag ska inte klaga, jag har ju haft en FANTASTISK vecka och jag är så lycklig över allt som jag fick uppleva. Att jag känner mersmak är bara positivt, det är ju det som sporrar mig att vara mer ekonomisk! :) Bilder har jag tagit som aldrigt förr, slänger upp några på bloggen sen!

1 kommentar:

Ann sa...

Hemma bra men borta bäst, så är det nog den här tiden på året. Välkommen hem iallafall!! Jordanien verkar mäktigt, man blir ganska så sugen...