söndag 23 januari 2011



Igår så sprang jag en långrunda tillsammans med ett härligt gäng!


Suss, Thomas och Miranda hade slängt ut en inbjudan på deras bloggar och 12 löpare möttes klockan 11 ï Sumpan. Thomas stackarn dök tyvärr aldrig upp då han blivit sjuk. :(


Tjattrandes allihopa så gav vi oss i väg in mot stan. Det var väldigt trevligt och efter ca. 22 km så tog vi en fika på ett mysigt cafe brevid gröna lund. Jag och Alex körde även intervaller så gott det gick med tanke på underlaget. Jag har av olika anledningar inte kört intervaller på ett par veckor och jäklar vad skönt det var att få upp flåset! Jag hade planerat att springa 20-25 km idag. Alex hade planerat samma sak och vi lämnade de andra vid dramaten och fortsatte vidare mot karlberg. Totalt 25 km blev det. Efter det så väntade en riktig softarkväll för mig. Jag var totalt slut efter att ha sovit ungefär 4 timmar natten innan. Jag kunde ju inte somna alls efter att jag skickat i den där mördartentan. Paragraferna snurrade runt i huvudet på mig och jag fick ingen ro alls! Nu så börjar jag en ny kurs i morgon vilket jag ser framemot . Samtalsmetodik, det låter väl spännande?! :)




Veckan har förövrigt sett ut så här: 50 km a´4:a pass


3 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Tack för sällskapet! Det var ett riktigt trevligt pass!

LInda sa...

Önskar så att jag bodde i er närhet, ser supertrevligt ut att dra ut på långpass i ett större, och förhoppningsvis trevligt, sällskap!
Bra jobbat med både tenta och långpass!

Lina sa...

Janne: Tack själv!
Linda: Ja det är kul att springa i grupp. Allt är ju genom bloggarna så släng ut ett inlägg och eftersök löpare där du bor vettja :)