onsdag 26 januari 2011

En halvmara idag

I dag hade jag planerat att springa ett långpass efter skolan. När jag kommit hem, ätit, varit ute med hundarna, druckit kaffe så kände jag mig så himla trött och omotiverad. Jag tänkte att en liten powernap hjälper nog. Om sanningen ska fram så brukar jag ganska ofta ta små powernaps, alltid tillsammans med hundarna. Det är utan tvekan det mysigaste som jag vet! Risken är dock att powernapen ibland blir lite längre än tänkt, som idag! 1,5 timme senare vaknade jag! hehe... Jag kände mig inte så mycket mer motiverad heller. Jag ville ha sällskap idag men det hade jag ju inte. Jag öppnade datan och tittade på bilder. Bilder från lopp och löparevenemang...och vips...såklart kom motivationen krypande... Så jag jag gav mig iväg. Jag sprang in mot stan. Där sprang jag runt på platser och gator som jag aldrig varit på tidigare. Spännande, lite som en upptäcktsfärd! ;) 21 km senare sprang jag förbi en lämplig busshållplats, där en lämplig buss kom, jag hoppade på och åkte nästan hela vägen hem! Nu ska jag läsa lite skolböcker och dricka mitt nya favvorit te med lakritssmak :) BRA DAG, BRA PASS! BRA ALLT:):)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såå bra!! Jag kan känna samma sak många gånger!!
Det är svårt att klä på sig och ta sig ut genom dörren sedan är det bara bra!!

21km?? wow... imponerande!! Bara så där!!

Bra jobbat!!
kram

Odda sa...

Bra jobbat!

Lina sa...

Coyntha: Tack! Ja det känns bra så fort man kommer iväg! Ibland måste man helt enkelt bara komma över dörrtröskeln :)
Odda: TACK!!!:)

Anonym sa...

Tack Lina! För din kommentar. Men snälla du.... kan jag få några/många goda råd från dig???
Du som har sprungit så långa pass...
Hjälp mig!! Hur gör man för att springa under 6 timmar?

Ja. Jag hör av mig nästa gång jag åker till Stockholm! Jag lovar!

kram