torsdag 13 januari 2011

Oinspirerad

Denna förkylning säger jag bara, den vill inte gå över! Igår så var jag dum nog att åka till skolan. Jag kände mig lite bättre, trodde jag. Försökte att vara med och diskutera lite i klassen men det kändes som om jag knappt kunde formulera mig ordentligt och jag fick med halvt andnöd springa ut 2 ggr från klassen med hemska hostanfall. Huvudet dunkade och jag ångrade mig. Jag ångrade att jag tagit mig till skolan, både för min egen skull och dels för de andras. Jag brukar själv känna mig lite irriterad när sjuka människor inte stannar hemma, inte kul om man blir smittad. I natt så sov jag dåligt också! Jag känner mig stressad. Jag har massa saker som jag borde ta tag i, men varje liten ansträngning känns motig... inspirerande, hur kul är det för er att läsa om en förkylning som inte vill ge med sig. Näe, nu ska jag peppra mig med apelsiner och grönt te, nu är det krig mot förkylningen som gäller!

3 kommentarer:

Karin Engen sa...

Krya på dig, hoppas du blir bättre snart!

Malin sa...

Om det är till någon tröst så är du inte ensam om att vara förkyld, var på skolan i tisdags och det hostades och snorades överallt! försökte undvika att smittas ;) Sen är det tydligen många som har en hemsk och seg magsjuka, och då ärnog förkylning att föredra.. Krya på dig!

Therese sa...

Vad snällt av dig att titta på upplägget. Ska försöka lyssna på kroppen, men det kan vara svårt som sagt. Såg dig förresten i programmet "Sverige Springer" med er blogg-jogg! (kollar på TV4 Anytime) Vilken rolig idé! Hur fick ni kontakt med varandra? Jag funderar på att göra en efterlysning i Göteborgsområdet på Flashback :)