torsdag 20 januari 2011

Operation morgonpass

Jag har påbörjat operation morgon pass. Det innebär att jag ska effektivisera min vardag genom att vissa dagar i veckan springa på morgonen. Det känns fortfarande väldigt motigt men jag tycker att det är riktigt skönt när jag väl tagit mig ut. Jag tror att det tar ett tag innan morgonpassen känns som ett helt naturligt inslag men jag är beredd att ge det en chans. Genom att skriva om det här på bloggen så kan jag dessutom peppa mig själv att faktiskt komma upp när jag planerat för det!
...Och idag så klarade jag av det igen, jag körde ett morgonpass alltså! :) Det var ingen rolig känsla som infann sig när klockan frenetiskt ringde och jag påmindes om vad jag hade planerat för. "åååh neeeeeej" Sängen kändes varm och skön och det kändes definitivt som en stor förlust att lämna den för ett kyligt morgonpass. Jag tvingade mig upp, tänkte att det finns nog en anledning till detta eftersom jag planerat för det, hur osannolikt som det än verkade! ;) Och det fanns en anledning, det insåg jag ju sedan, när jag väl var ute, det var ju jättehärligt! Nu så sitter jag här med kaffe och frukost och jag är SÅ glad att jag inte gav vika för tröttheten! Jag gjorde det igen! NÖJD!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Exakt samma sak för mig denna morgon! Klockan ringde - åh nej! Men, bara man har bestämt sig ordentligt dagen innan går det ganska bra ändå. Min kropp fungerar dock inte riktigt på morgonen, är helt klart en kvällsmänniska!

Härlig blogg, förresten! :)

Fighting Spirits sa...

Jag som bara älskar att jogga efter frukost samt en promenad med jycken... =)
Alla är vi olika... Snart kommer du in i det och tycker det finns inget bättre..=)