tisdag 2 november 2010

Vad hände...?

Veckorna innan Hässelbyloppet så hade jag kommit igång riktigt bra med styrkan, framförallt bålstabilitet-träningen. Jag märkte av, såg resultat och tyckte att denna träning började kännas riktigt rolig, det kändes lite som en nytändning i min träning... men någonting hände...? Efter Hässelbyloppet så hamnade jag i ett sorts "urladdnigs-tillstånd". Det hade varit några intensiva veckor med tentaplugg samtidigt som jag arbetade stenhårt för att nå personbästa på Hässelbyloppet. Jag åt bra mat och tränade mycket. Inte bara löpning utan även yoga, styrka och spinning. Den 10:e så sprang jag loppet och den 12:e så skrev jag statistik-tentan och efter det... poof! Kosten har blivit sisådär, styrkan har försummats helt och ja, jag körde mitt första fartpass, efter loppet, först i Lördags... Jag tittar inte tillbaka och på något sätt känner mig missnöjd. Jag tänker inte så, jag blickar framåt nu. När jag väl blickar bakåt så fokuserar jag på det som var bra och kommer fram till att jag trivdes med att träna styrka och äta bra mat, att jag faktiskt saknar det! Så SATS SHAPE ikväll, nu kör vi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ju gjort som du och tagit det lugnt med träningen, slarvat med kosten. Eller tja, jag har väl ätit mer normalt och valt samma lunch som kollegorna och inte tackat nej till t.ex godis.

Men jag tror det är sunt att ta det lugnt ett tag för att hitta tillbaks till motivationen, du verkar ju vara tillbaks! :-)

Odda sa...

Man kan inte ligga på topp jämt. Inget konstigt med att ramla ner lite efter en hård period. Det viktiga är bara att hitta tillbaka till det man tyckte var roligt och det man mådde bra av, vilket du verkar göra.

Miranda sa...

Lina! Jag har faktiskt tänkt att det där sats-shape passet i sumpan ska bli mitt tisdagspass jämt framöver (ja inte denna vecka förstås då jag vilar) men jag måste tvinga mig iväg på det där dumma passet. Måste ha styrka och stabilitet.. säga ju va bra ;) Är det ett bra pass? :)

Lina sa...

Hempa: Ja , jag tror också att det är behövligt i bland för att få tillbaka motivationen!:)

Odda:Sant! :)och att inte låta det gå föör lång tid :)

Miranda: Det var ett jättebra pass, varierande! :)