måndag 15 november 2010

Måndag

På senaste tiden så har jag fått frågan "Hur motiverar du dig en årstid som denna, när det är kallt, slaskigt och mörkt?"
Jag håller med, det är inte denna årstid som löpningen är som bäst. ...Vissa dagar när vädret är heeelt förjävligt så är det svårare att ta sig ut, men jag gör det ändå.
För att det är värt det. Det är värt känslan att få känna sig i form när de fina dagarna kommer. Skulle jag stanna inne dessa tråkiga dagar så skulle jag "tappa"löpningen och det vill jag inte. Det ska vara jag som styr, inte omständigheter som jag ej kan påverka som exempelvis vädret.

Så jag gör det bästa av situationen som tex: springer med trevligt sällskap, laddar min ipod med bra musik, har bra kläder som passar vädret och kikar in på hemsidor för vårens lopp och andras bloggar för att peppa mig själv.
Och vet ni... dessa dagar så är känslan värst innan, det är sällan/aldrig som jag ångrar mig när jag väl kommer ut utan jag finner en tillfredställelse i att springa dessa dagar också...även om löpningen skiner lite extra på våren och sommaren! :)

Inga kommentarer: