tisdag 16 november 2010

Snabbmatslunch

Idag jobbar jag och jag är inte så jätteambitiös med det där med matlådor. Samtidigt så tycker jag att det känns onödigt att äta lunch ute och att ta en sallad ute blir jag sällan mätt av, de innehåller ofta enligt min smak för lite mättande protein. Jag tycker att det är stressigt också att stå i kö på någon restaurang. Har man med sig mat så hinner man både käka och ta en promenad eller varför inte blogga, som nu ;) Så vad blev det då?
Jättemycket keso, 2 stora tomater och en konserv med markrill och tomatsås. Ett super snabbmatsalternativ. Jag fick frågan i köket "om jag verkligen blir mätt på detta?" Om jag blir! Är helt perfekt mätt men lite kaffesugen... dags att pallra mig bort till köket igen och hämta en kopp!

3 kommentarer:

Ann sa...

Superbra alternativ tycker jag!! Fast jag är kolhydratsfanatiker så jag skulle ha adderat några knäckemackor oxå...
Har oxå ätit snabbmatslunch precis nyss, havregrynsgröt med massa keso och blåbär. Och ett ägg.
Ha en fin dag!

Fitnesscoachen sa...

Hej!
Fattar inte hur jag INTE kan ha hittat din blogg innan! :) Kul med ännu en löparblogg till listan. Kan det vara så att du ska med på Tomtetåget? Isf ses vi där!

mvh
Madeleine

Lina sa...

Ann: Ja man kan faktiskt få ihop nyttiga alternativ snabbt utan att det är det minsta krångligt!:)

Madeleine: Åh vad kul, tack! Självklart blir det tomtetåg, är en av arrangörerna faktiskt, vad kul att du ska med, då ses vi då! :)