lördag 20 november 2010

Jag blev utslängd...

...från mitt hem igår. Eller jaa... det låter väl lite väl dramatiskt ;) Det är så att min ytterdörr skulle bytas ut till en säkerhetsdörr. Fast det var först nästa vecka, trodde jag. Så jag hade bjudit över min klasskompis Minna för lite pluggande. Vid 10-tiden så plingade det på dörren och det tog inte många sekundrar förrän min hall var totalt inplastad och vi fick hasta oss ut med varsin jycke och det som vi fick med oss i pluggväg. Om 2-3 timmar kunde vi komma tillbaka så vi drog oss hem till Minna. Efter 3 timmar så begav vi oss tillbaka hem till mig men fick då ett nytt bud om ytterligare typ 3 timmar. När det hade gått ytterligare 3 timmar så pratade vi om att ;" Hoppas de är klara nu" Varpå jag fick lite smått panik. Tänk om de dragit!! "Hur skulle jag komma in i min nya dörr, jag hade ju inga nycklar?" De lägger de säkert i postfacket" sa Minna. Hehe... vad bra att de nycklarna var inne i lägenheten då. Jag hade "inte världens- hetaste- mjukiskläder" på mig och inga pengar eller kort så vi skojade om att jag skulle vara tvungen att glida runt i de hela helgen till låssmeden skulle komma på Måndag och bryta upp min nya säkerhetsdörr. Näe... så orolig blev jag faktiskt inte;) skulle de ligga i postfacket så skulle jag säkert kunna fiska upp de med typ en galge. Nu var de som tur var kvar, men fortfarande långt i från klara, men jag fick med mig ett par nycklar och fick återigen gå tillbaka till Minna och gick nu inte tillbaka förrän en lång tid senare. En intressant dag och en jättefin ny dörr som stänger ute allt ljud, så skönt!:) I morse så hoppade jag över Hässelbyträningen och sprang 1 mil på egen hand. Efter en intensiv vecka så var det precis vad jag behövde för att samla tankarna!

1 kommentar:

Sofie RW sa...

Vilken dag :) . Och skönt med säkerhetsdörr - man vill ju inte att nån ska koma och sno alla löparkläder.