fredag 7 december 2012

Det är mycket "i want" just nu...

Nu känner jag mig så jäkla på G gott folk!
Jag har ju nämnt tidigare att jag inte har haft någon riktig struktur på träningen sedan Berlin marathon i slutet på september. Visst har jag tränat men jag har inte planerat eller haft samma målinriktade känsla som under vintern, våren och sommaren som var. Det har inte heller blivit lika många kilometrar per vecka och jag har gått mestadels "på känsla "när jag beslutat om, vad och när jag ska träna.
Foto. på väg ut på en varm sommar-löp-runda
Utan säsongsmål som hägrar och träningsprogram som pushar på så kan det lätt bli ostrukturerat.  Man skulle kunna säga att jag har haft en psykologisk träningsvila. Ganska behövligt och bra tänker jag, att jag har fått lite tid på mig att ladda om efter säsongen.
Det har dock känts som en seeeeg start och det har tagit tid för mig att bli organiserad, peppad och fokuserad igen. Nu börjar jag dock att känna den där starkare träningsglädjen igen och det är en riktigt härlig känsla!
Idag på lunch-spinningen trampade jag t.ex på hårdare än på länge. Jag andades intensivt och jag såg samtidigt hur det droppade ner små svettdroppar på cykelkarmen Jag kände hur allt bara connectade i kroppen, allt känndes  bara så "synkat"!
Jag tittade upp på min underbara vän Sofia då och då som satt på spinningcykeln brevid mig och vi utbytte blickar i samförstånd "Vad underbart att vi tog oss hit på det här passet"!
Vad skulle jag komma till... juste...rubriken att "Det är mycket "i want" just nu..."
 Ja, exakt så är det!
I takt med att träningssuget växer så växer även mitt köpsug när det gäller träningsrealterade prylar.
Först och främst så skulle jag villja ha ett par spinningskor, för att jag är så grymt nyfiken på om det känns bättre att spinna med sådana? Sedan har jag "råkat" googla runt och sett massa snygga träningskläder... och så skulle jag vilja köpa en riktigt bra hårinpackning att ha med mig i gymväskan de dagar då jag mini-spa:ar efter träningspassen på sats...
December-pengarna ska dock räcka till jul-klappar också... så jag få hålla mig i skinet och kanske önska mig i julklapp... :)
 

2 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Rekomenderar starkt spinningskor!! Mycket bättre känsla och teknik :)

Lina sa...

Okej! Härligt att höra! Ligger ännu högre upp på min "vill-ha-lista" nu :)