torsdag 17 mars 2011

Styrka=snabb?

På senaste tiden har jag tränat mycket styrka. Jag kom till en punkt då jag tyckte att jag trots timmar av träning varje vecka inte kände mig genomstark. Det handlar inte om någon önskan att få stora synliga muskler utan snarare om en vilja av att vara stark och ha balans i hela kroppen. Innan har jag mestadels bara sprungit. Jag har tränat styrka då och då men liksom aldrig fått in någon riktig kontinuitet. Numera planerar jag in de passen i min vardag och de känns helt naturliga i kalendern, som om de alltid varit med :)Löppassen blir inte lidande eller utbytta mot styrka utan jag har fått in båda delarna, vilket är tanken. Jag är väldigt nyfiken på om styrkan kommer att påverka min löpning positivt tidsmässigt... Kanske bidrar det till en bättre löpekonomi. Det sägs ju att bålträning ska göra det. Vad tror ni, kommer styrkan göra mig snabbare på loppen i år?;)


Foto: nu iväg till gymmet för att pumpa;) -Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: