lördag 12 mars 2011

Hund försvunnen

Jag sprang ju som sagt ett långpass idag och på flera ställen såg jag lappar som var uppsatta här och där om en hund som försvunnit här i närheten av Sundbyberg. Jag har ju själv två hundar så jag fick verkligen en stor klump i magen, vilken mardröm! Jag viftade bort det och tänkte att hunden säkert var återfunnen vid det här laget, men när jag kom hem sökte jag på blockets efterlysningar och det verkar dessvärre som om den fortfarande är försvunnen :( Så jag tänkte att jag kan ju allafall bidra genom att sprida detta, så att alla löpare där ute kan vara extra uppmärksamma!
http://www.blocket.se/stockholm/HUND_m_vinrod_jacka_32484228.htm?ca=23_10&w=3
Jag hoppas verkligen att hunden får komma tillbaka till sin ägare oskadd så snart som möjligt!!
:(

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jättebra Lina! Tack för att du sprider informationen.

Noah har under flera dagar hållit sig på samma ställe kring Hallonbergen/Rissne. Men igår kväll började han vandra från Rissne mot Frösunda där han sågs kl. 19.40 i riktning mot Ulriksals ishall. Troligtvis (förhoppningsvis) är han äntligen på väg hem till Bergshamra igen därifrån han försvann. Sannolikt kommer han att ta vägen via Hagaparken över isen mot Tivoliudden. Han rör sig oftast på eftermiddagen och kvällen. Håll gärna utkik i områdena Frösunda/Hagaparken och Bergshamra (Tivoliudden).

Lägg gärna in telefonnumret till ägaren i mobilen och ring direkt om han syns.

Fitnessjossan sa...

Usch va hemskt, jag skulle gå sönder om min hund försvann