torsdag 17 februari 2011

Träning på Planet Fitness

I dag på förmiddagen har jag varit på en workshop på Planet Fitness. Under 3 timmar provade vi på vårens träningsnyheter. Alla klasser varade i 20 minuter. Vi började dagen, klockan 8:00 på morgonen, med Vatten CrossFit. En riktigt tuff träning. Det var en blandning mellan kondition och styrka utfört i vatten och delvis på land. Detta var kul! Helt klart ett roligt sätt att träna i vatten på. Dock så var bollarna, som skulle kastas upp för en vägg väldigt tunga, likaså redskapen på land. Jag som inte tränat armar speciellt mycket hittills hade svårt att få till tekniken på övningarna, vilket kändes lite tråkigt. Men som träningsform, med lättare vikter, så hade jag verkligen gillat detta pass! Efter detta väntade Aqua Zumba, vattenträning till latinska rytmer. Det var jätteroligt. Att instruktören var spansktalande och slängde in lite spanska ord här och där förhöjde stämningen! Hon gav ett positivt intryck och man blev glad av den här träningen!





Vattenpassen avslutades med Vatten Qigong. Denna klass innebar mental och fysisk avslappning i vattnet. Det spelades lugn musik med långsamma rörelser. Avslutningsvis flöt man runt i vattnet och man blev alldeles lugn. Förrutom att jag frös lite på slutet så älskade jag denna träning i återhämtningsyfte!

Efter detta och lite Jacuzzibad så väntade de ytterligare passen.

Fusion, Styrketräning med skivstänger, hantlar och hopprep. Jag har inte hoppat hopprep sedan jag var liten, lite roligt att återuppleva det som träningsredskap. Detta var kul och kändes som bra träning!

Efter detta så väntade Spinn-off. Spinning varvades med styrkeövningar på golvet i spinningssalen. Kul ide´och perfekt om man har en stressig dag men inte vill behöva välja mellan styrka och kondition.

Sist men inte minst Bulgarian Bag:Styrka, kondition, uthållighet samt balans tränades med bulgariska träningssäckar. VÄLDIGT Jobbigt! Det kan dock delvis bero på låga energinivåer efter all tidigare träning. Ett kul och annorlunda styrketräningsalternativ var det definitivt!

Efter alla dessa träningstimmar så åt vi en god hälsolunch på Planets fitness cafe´! Gott och trevligt! Jag fick också med mig en Goodiebag innehållandes hudvårdsprodukter från Dr. Dennis Gross Skincare! Dr Dennis Gross är en av USAs främsta hudläkare och också grundaren av Dr Dennis Gross Skincare. Jag är en "krämnörd" så jag tycker att det ska bli fantastiskt intressant att testa dessa produkter!Tack planet fitness för denna inspirerande förmiddag. Vill ni veta mer om Planetfitness eller är nyfiken på deras träning så anordnar de ett träningskonvent den 26/2 för den som är intresserad! :)

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Vilken rolig dag ! :)

Lina sa...

Ja jättekul! :)