lördag 2 maj 2009

Tremilarrunda!


Idag har jag och Michel sprungit 3 mil. Vi sprang runt sjöarna i Sundbyberg. 1 varv runt sjöarna är 5 km, vi sprang 6 sånna varv. Sista varvet började man känna tröttheten både här och där, men då var det bara att behålla fokus, lyfta blinken och fortsätta forcera sig själv framåt. Vi klarade det, så jag känner mig faktiskt rätt Marathon-redo! Bara 1 månad kvar! Vi hade på oss våra vätskebälten och jag tror vi båda börjat förstå vikten av att få i sig vätska under långpassen. Jag har även nyss läst att man presterar sämre om man är uttorkad. Samt att många människor är kroniskt uttorkade och att det tar ett par veckor att återfå en hälsosam vätskebalans, alltså ingenting man löser precis innan passet. Så nu är det 2 liter rent vatten som gäller varje dag för en kaffeälskare(vätskedrivande) som jag.
Nu ska jag hem till Jonna, laga middag tillsammans, mysa och chilla järnet!

Inga kommentarer: