onsdag 27 maj 2009

Onsdag, 3 dagar kvar!!!

Nu är det bara 3 dagar kvar! Jag började dagen med en 35 minuters promenad innan frukost. Sen har jag laddat med kolhydrater, druckit 3 liter vatten, och fått i mig Resorb. Efter Jobbet har jag simmat 1 timme. Jag känner i hela kroppen nu att det är NÄRA!!!

Status mitt ben; har vilat sen milspåret. Med Vila menar jag avstått från löpningen. Istället så har jag promenerat, simmat, styrketränat och spinnat. Jag har ätit voltaren nu i tre dagar och ska inte äta det mer nu innan loppet, man blir lite dåsig av dem. Men det känns rätt bra faktiskt i benet kan jag nog säga. Jag har ju inte varit ute och sprungit men jag känner mig starkare i benet igen. Jag tror att jag kommer vara i god form på lördag! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att benet känns OK och att formen är på gång :-)
Klokt oxå att du har "vilat" från löpningen och istället kört alternativ träning.
(Jag gillar speciellt den med storstädningen,
-mentalt jobbig och efteråt är man lika skön och nöjd som efter en 20 km.runda ha ha ha! ).

Du behöver nog inte heller vara orolig att du har tappat allt för mycket eftersom du verkar ha tränat mycket bra innan i vinter också.

Inför Sthlm.Marathon 1995(min första) hade jag problem med knäna(löparknä) och sprang inte en meter på 3 veckor!(och ingen alt.träning!) fören 4 dagar före start, 6km. Ändå kunde jag genomföra loppet på en hyfsad tid:4.14(brutto).
Så jag tror att du har alla chanser att göra ett bra lopp:-) LYCKA TILL!!!
/kalle.

Espen sa...

Hello!

Whats wrong with your leg? Shinsplit?
My knees isnt 100% either unfortanly but I will sure try starting on saturday anyways!

Just finish my last 3,5km run.
Leaving for Stockholm tomorrow. Now its just drinking water and eating left.

Hope you have a blast on saturday Lina!
Enjoy and GOOD LUCK!

Lina sa...

Kalle, tack för det du skrev, känns peppande!!LYCKA TILL du med!!!! visst ska det bli kul!

Lina sa...

Hello Espen.. Its not my Knee, it someting else, its hurts inside the calf-muscles. It really hurts sometimes and then i have stop running. But now i havent been running since last tuesday so i hope it will be ok on saturday. i ran to the shop from my home today..stiff legs..but i hope after warming up that will be okey aswell!! Have a nice saturday too! And good luck, and enjoy Stockholm, it will be very Sunny on saturday!