tisdag 31 mars 2009

Taggad till 1000!!!


Jag känner mig mer laddad/taggad/motiverad än på länge! Söndagens lopp hade en enorm effekt psykologiskt sett. Jag har en "mils-lopps-tid" att slå. Att tävla mot sig själv måste väl ändå vara den bästa tävlingen av dem alla, hur det än går så har man ju alltid vunnit något. Kan det bli bättre?Jag kommer fortsättningsvis att lägga upp träningen annorlunda än tidigare. Jag kommer att styrketräna viktiga löpmuskler ca. 2 dagar i veckan. Viktiga löpmuskler innefattar mage,rygg och ben. Jag kommer att lägga in fler kvalitetspass med intervallar, backar och snabbdistans. I stället för ungefär samma tempo konstant som det lätt blir vanligtvis. Jag kommer att forsätta köra långpass på söndagarna med TSM också såklart. TSM börjar ju dessutom med just gemensamma kvalitetspass på Torsdagar nu framöver, så det passar ju helt perfekt!


Igår var jag på gymmet och styrketränade och körde backlöpning på bandet, har träningsvärk idag, så bra, då vet man att man gett lite extra!
Imorgon ska jag och Michel springa tillsammans på kvällen. Det ska bli jättekul!
Nu är det dags att dra sig hem från jobbet och äta middag, sen ska jag på min 3-timmars- spanskakurs :)

Hasta Luego Amigos!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra ide´ att få in lite variation i träningen.
Har själv under mina 15 år som "seriös" löpare enbart kört 10-12 km. i samma tempo,(dock rätt nära max varje gång).Man undrar hur bra man skulle vara om man tränat mera allsidigt?
Tur då att man nu för tiden har TSM som både gör att man kommer ut på långpassen och nu även kvalitetspassen när den egna motivationen/viljan sviktar. Du har rätt,det är främst sig själv man "tävlar" emot,även om
jag kan tycka att det ibland kan vara kul att
mäta sig mot någon annan(som du kanske har märkt)
/kalle. Ps. Vad säger chefen när du bloggar på
arbetstid? :) /Ds.

Lina sa...

Ja jag tror variation gör susen, man får se om det gett något om några veckor:) Chefen säger ingenting efterssom jag självklart bara bloggar då arbetsdagen är slut :)
//Lina

Anonym sa...

SORRY!! Frågan var lite mer på skämt.Jag såg nu på klockslaget(16:30) att det var på slutet på eller efter en normal arbetsdag och jag förstår att nu när du saknar dator hemma passar på att skriva på jobbet(efter att du har slutat för dagen).
//kalle