onsdag 11 mars 2009

Dagens träning

Sprang en mil med Michel idag, i snö/halt/slask/motvind. Han är som sagt snabb, och väldigt målinriktad. Jag kände mig inte riktigt i form idag men vi sprang ändå milen på ca. 47 min. Jag tror aldrig att jag har flåsat så mycket, jag antar att det är en kombination av kylan och farten. Jag är inte van att pressa mig själv riktigt så här hårt. När jag springer själv så saktar jag ju medvetet&omedvetet ner om det känns jättejobbigt. Men när man är två så pressar man sig själv mer, och det är ju precis det jag vill, det enda sättet för att bli bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

47 min. i snöslasket och inte på topp,DU imponerar igen! Man lär ju åka på däng på premiärmilen,- glad om jag klarar 49 min.
Bättre under press?- Du LOVAR att slå mig på premiärmilen. Antar du utmaningen?
/kalle.

Anonym sa...

Hehe..Sånna här kommentarer gillar jag, självförtroendet på topp ;)jag vet dock inte om jag vågar lova att klå dig,du kanske är i ruskigt bra form, men jag kan i allafall lova att jag ska försöka ;) ///Lina

Anonym sa...

Ok! det räcker om du lovar att försöka.
Nej,formen är verkligen inte bra,den var bättre förra året då jag gjorde runt 47 min., samma tid som du gör på träning under taskiga förhållanden(Ok,du fick bra hjälp av Michel).
Vinner du väntar ett litet pris, något löparrelaterat/kalle. Ps. du behöver inte ge mig något om jag vinner Ds.

Anonym sa...

Okej, men då har du ju goda chanser för en bra tid du också, 47 förra året, och så har man ju dessutom två veckor på sig att finslipa formen :)
//Lina