söndag 15 mars 2009

11,2km a´ 55,14 min

Så har man sprungit årets första lopp. 55,14 blev min tid idag. Det var samma runda två varv. De första 2 kilometrarna kändes det jättebra och publiken upplyste mig om att jag låg som första tjej, härlig känsla(den vill jag känna igen), tappade dock farten efter ett tag och jag slutade som femma. Det kändes faktiskt rätt jobbigt hela loppet, fick aldrig in något riktigt flyt. Kul att ha sprungit allafall. Nu är det bara två veckor kvar till premiärmilen, ska finslipa tempot ordentligt nu :) 45 minuter vill jag springa detta lopp på. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis eller ...? Nej, du verkar inte helt nöjd med tiden,kanske gick du ut för hårt?
49.10 på milen om räknar på snitthastigheten.
Kanske man har en chans på premiärmilen ändå!
Jag tror kanske 45 min. är att hoppas på för mycket, men du får gärna motbevisa mig/kalle.

Anonym sa...

ja jag gick nog ut lite för hårt...fick sån jäkla adrenalin när publiken sa att jag låg etta :)Ska lägga upp det hela mer strategiskt nästa gång ;)///Lina