torsdag 20 juni 2013

The botten is nådd!

Diggar bland annat till gamla Timbuktu-låtar här hemma! Just nu spelas denna;
"För the botten is nådd
Hur långt kan man gå?

Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?
Kändes förjävligt innan men det börjar bli lite bättre nu min vän
Om jag tappar fästet och trillar ner ska jag klättra upp igen...."

En riktigt bra låt från Timbuktu som inte handlar om någon förkylning men som känns rätt passande  för just detta i nuläget
Klockan halv fem i morse stod jag uppe och kokade te med honung och tyckte nästan lite barnsligt synd om mig själv. Jag var jättetrött men efter att nästintill ha hostat upp lungorna så kändes det som att värmande te var den enda lösningen. I morgon så har jag varit sjuk i en hel vecka, det har inte hänt på år! Max två dagar sedan brukar det vända.

Nåja, slutklagat. Efter att bara ha varit sugen på yogurt och mackor hela veckan så tog jag mig i kragen nyss och slängde ihop en nyttig må-bra-blandning bestående av:
Tomater: Innehåller antioxidanten lykopen vilket enligt många studier sägs vara mumma för immunförsvaret.
2 st. Ägg: En antioxidantrik hälsobomb,  rena rama vitaminpillret. Innehåller  alla viktiga aminosyror som kroppen behöver samt protein!
Naturella Cashewnötter: Innehåller massor av nyttiga näringsämnen. En superantioxidant och så är de rika på energi!
Tonfisk: En proteinbomb, en enda konservburk kan ge 25 % av dagsbehovet! Innehåller D-vitamin och selen som stärker immunförsvaret!
Denna blandning är förövrigt en stående snabbmatsfavorit! Gott, billigt, nyttigt och enkelt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott!