måndag 24 juni 2013

Fira mera!

Jag är fortfarande inte tipp-topp och kvällen i ära har jag känt mig lite nedstämd. Jag saknar min form, jag saknar att känna mig pigg och nytränad. Det känns motigt.
Detta får mig att tänka att man borde bli bättre på att uppskatta när kroppen känns bra och att inte ta det för givet OCH man borde bli bättre på att FIRA SINA FRAMGÅNGAR. Det är nämligen vad jag har funderat på ikväll!
Jag har funderat på att det verkligen är viktigt att stanna upp och se sina prestationer och det är vad det här inlägget kommer att handla om.
Att det är viktigt att stanna upp och fira små och stora framgångar så ofta det går.
Det gäller inte bara inom träningen utan såklart även andra saker i livet såsom en genomförd tenta, att lyckas med något särskilt på jobbet eller att ha kommit igång med något som man mår bra av, trots att det känts motigt, som att till exempel förbättra sina kostvanor.

Jag vet inte hur ni känner men ibland så glömmer i alla fall jag bort det, jag kan ta vissa framgångar för givet, jag bockar av de och rusar vidare. När man istället ägnar uppmärksamhet åt sina egna framgångar så erkänner man de samtidigt vilket är bra och stärkande.
Om man firar sig själv så sätter man punkt mentalt. Känslan av att lyckas får oss även att känna oss mer positiva, det ger oss bränsle till att fortsätta och det får oss att våga igen.

Att fira behöver inte vara något storslaget eller kosta mycket pengar. Det kan handla om att fylla en picknick-korg med frukost och ta med sin partner, en kompis eller en familjemedlem till en mysig park för att äta frukost tillsammans en solig sommarmorgon. En super-boostar-frukost är ju helt klart om man firar sin egen och den andres lycka samtidigt! Wooohoo!

Jag har nu ikväll bestämt mig för att börja fira massa saker framöver.
Så fort jag blir helt frisk så ska jag definitivt fira den lilla framgången, att vara frisk!
Har man svårt att komma på vad man ska fira, tänk då ut tre saker som känns bra just nu!
Det finns ofta mer att glädjas över och att fira än vad man först kanske tänkt. Mycket blir helt enkelt roligare om vi firar tror jag, både andra OCH oss själva!
Hur gör ni? Firar ni er själva tillräckligt?
Segertummen förra året efter en lyckat C-uppsats-opponering

Lycklig med en ros i hand efter en lyckad tjejmil!

2 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Klart vi ska fira :D Jag älskar att fira :D

Lina sa...

:) Yey!!