fredag 5 augusti 2011

Vilken fantastisk morgon!

Mötte upp Minna klockan 9 i morse för att köra lite kvalitéträning.
Vi körde ett gäng tuffa intervaller men jag kände mig inte alls i intervallform.
De senaste veckorna så har det bara känts segt på kvalite´n och jag har inte alls kommit upp i samma farter som tidigare. Jag undrar vad det beror på? Kanske är det allt nattjobbande som satt sina spår? Jag har samtidigt även tränat ganska tufft, med mer mängd än vanligt. Blir lätt så i sommarvädret ;)
Jag hoppas hursomhellst att det ger med sig och att träningen ger utdelning på sikt.
Kanske råder min kommande semester bot på det hela, hoppas!

I alla fall rundan var fantastisk ändå. Det känns inte segt att springa förövrigt, det är bara intervallerna som inte känns helt hundra.
Solen stekte på ordentligt och det var två trötta och varma tjejer som till slut joggade ner hemåt. ;)
Vi sprang längs vattnet vid pampas Marina. När vi passerade en brygga där folk badade skrek min överhettade kropp " hoppa i!!!".
- Minna, jag fick just ett infall att bara slänga mig i vattnet, kan vi inte göra det?!
- öh jo, okej svarade Minna lite förvånat.
Sagt och gjort, vid nästa berg med klippor slängde vi av oss löparskor, gpsklockor med mera och klättrade ner i vattnet. Först kallt och sedan jätteskönt. Otroligt skön känsla att få svalka av en överhettad, intervallad kropp, rekomenderas starkt!

Foto: Jag efter dagens svalkande dopp!
En helt underbar start på dagen och jag kände total lycka när jag Minna vinkade av varann och samtidigt önskade varandra en bra fortsättning på denna Fredag!!! Vilken underbar morgon vi haft!
Tack för idag Minnis! :)
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: