torsdag 4 augusti 2011

Långpanna

Jag ska erkänna att långpass inte stod högst upp på önskelistan när mobilen vibrerade till vid 17-tiden av ett sms utav Minna som undrade om vi skulle köra vårt långpass snart. Jag hade jobbat natt och sömnen under dagen hade varit hackig, jag bad minna om att ge mig 1 timme vilket hon schysst nog tyckte var helt ok. Jag hällde i mig mitt kaffe och drog på mig löparkläderna... "hur ska detta gå idag" tänkte jag medan jag slött och okoncentrerat bläddrade igenom dagens DN...idag så var jag i allafall smart nog att fylla och ta med camelpacken. De senaste långpassen har jag kört utan och det har resulterat i extrem törst och utmattning mot slutet..idag kändes vätskenivån rätt stabil mot slutet och shitt vad mycket skönare och bättre det känns i kroppen, vilken stor inverkan det har! Rundan var förövrigt riktigt mysig. Mycket snick-snack och kvällstemperaturen var helt perfekt...


Av någon anledning kände jag mig lite extra nöjd efter dagens runda.. Den var på något vis lite extra mysig. 24 km totalt blev det. Nu så ska jag försöka få kroppen att förstå att det är dags att sussa igen... Typ lunch-tid nu ju, tror kroppen;) - Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat! Att kämpa sig ut fastän det kändes tungt är lite hjältemod :-)

Lina sa...

Åh men tack! :)